niedziela, 1 września 2013

Jogurtowe ciasto ze śliwkami, pychotka

To ciasto jest tak proste i szybkie w wykonaniu, że mogą się za nie brać nawet początkujący w kuchni. Nie wymaga nawet posiadania miksera czy innych kuchennych "ułatwiaczy" co jest myślę fajne, dla młodych ludzi, studentów ( wiem co mówię bo mam Syna w takim wieku). Wystarczy miska, kilka popularnych produktów, które zwykle każdy ma  w domu, ulubione śliwki, brzoskwinie czy morele i ciasto gotowe. Miękka, wilgotna pychotka, idealna do popołudniowej kawki, no to do dzieła.



SKŁADNIKI
  • 295 g mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 0,5 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 100 g cukru
  • 2 duże jajka
  • 50 g płynnego miodu (ja użyłam prawdziwy, gęsty, pyszny od miejscowego producenta)
  • 1 szklanka (250 ml) jogurtu naturalnego ( użyłam jogurtu typu greckiego)
  • 150 ml oleju rzepakowego lub słonecznikowego
  • cukier puder do oprószenia
  • ok.1 kg  ulubionych śliwek

Mąkę, proszek, sodę i cukier przesiać i odłożyć.
Do większego naczynia wbić jajka, roztrzepać widelcem lub rózgą, dodać pozostałe płynne składniki - miód, jogurt, olej i wymieszać krótko, do połączenia składników.
Wsypać suche składniki, wymieszać ( w jedną stronę) na gładką masę i przełożyć do, wyłożonej papierem do pieczenia, foremki ( ja piekłam w 22 cm x 29 cm ). Można też użyć okrągłej, ok. 25 cm średnicy. Ciasto jest dość gęste. Wyrównać wierzch.
Śliwki umyć, przekroić, wyjąć pestki i pokroić na ćwiartki, połówki lub ósemki, w zależności od wielkości śliwek. Wyłożyć gęsto na wierzchu ciasta, w przypadku mniejszych śliwek rozcięciem ku górze.


Piec w temperaturze 170 stopni przez ok. 40-50 min, do suchego patyczka. Po lekkim ostudzeniu posypać cukrem pudrem. Najlepsze jeszcze ciepłe, smacznego.    







Przepis pochodzi ze strony - www.mojewypieki.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz