niedziela, 15 września 2013

Niebanalna sałatka z kalafiora

Sałatkę tę robiłam bardzo dawno i troszkę o niej zapomniałam ale ostatnio, widząc na targu śliczne, jędrne kalafiory coś mi tam w głowie zakołatało i przypomniałam sobie o tym nietypowym jedzonku. Odgrzebałam stary przepis i postanowiłam się nim z Wami podzielić. Pewnie będziecie zdziwieni czytając listę składników, jeszcze surowy kalafior tak nie zaskakuje ale w połączeniu z rodzynkami i czosnkiem?! Tak, połączenie może się wydać początkowo nieprawdopodobne ale zapewniam Was, sałatka jest pyszna. Chrupiąca, z lekkim posmakiem czosnku ale też słodyczy, co ja się będę rozpisywać, zróbcie, spróbujcie, komentujcie, smacznego.



SKŁADNIKI
  • 1 mały kalafior
  • 1 puszka kukurydzy
  • 3 ząbki czosnku
  •  pół szklanki rodzynek (dałam troszkę więcej bo lubię)
  • 1 opakowanie sera typu feta (ok.270 g)
  • 1 mały jogurt naturalny + 2 łyżki majonezu
Kalafiora dzielimy na malutkie różyczki i dokładnie myjemy. Rodzynki zalewamy wrzątkiem, chwilę moczymy i odsączamy. Kukurydzę odsączamy z zalewy. Do salaterki wsypujemy kalafiora, odsączone kukurydzę i rodzynki. Czosnek przeciskamy przez praskę i mieszamy z jogurtem i majonezem do połączenia składników. Zalewamy tym sałatkę i dokładnie mieszamy. Na koniec kroimy w kostkę ser feta i delikatnie mieszamy z resztą. Całość wstawiamy do lodówki, żeby się przegryzła. 





przepis pochodzi z serwisu "Wielkie Żarcie", autor - olcieek

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz