poniedziałek, 16 września 2013

Tzatziki - grecki sos

Tzatziki, trudne do wymówienia ale jakie dobre. Danie to pochodzi z kuchni greckiej i jest stosowane jako przystawka lub dip. Ja z sosem tym zetknęłam się kiedyś kupując w sklepie gotową mieszankę ziół o tej nazwie i zrobiłam sos zgodnie z instrukcją podaną na opakowaniu. Sos jest pyszny a w zasadzie był pyszny dopóki nie spróbowałam zrobić go z przepisu Natalii, mądrej pani dietetyk prowadzącej bloga: zdrowe smaki. Jak to u dietetyka, sos z naturalnych składników, bez dodatków chemii, to jest dopiero pyszota, już nigdy więcej nie kupię gotowych mieszanek. O jego zbawiennym działaniu na organizm człowieka dowiecie się tutaj - http://zdrowe-smaki.blogspot.com/2013/09/dobre-zrodo-biaka-tzatziki.html#more. Ja skupię się na jego smaku. Sos można dodawać do pieczonych warzyw, mięs, dań z grilla i każdej innej kombinacji, która przyjdzie nam do głowy. Na moim blogu również znajdziecie na niego wiele zastosowań.



SKŁADNIKI
  • jogurt typu greckiego 400 ml 
  • 4 małe ogórki 
  • 3 ząbki czosnku
  • pęczek koperku
  • sól, pieprz do smaku
Ogórki obieramy ze skórki i ścieramy na tarce na drobnych oczkach. Wykładamy na sitku i bardzo mocno odciskamy.


Mieszamy z jogurtem, przeciśniętym przez praskę czosnkiem, posiekanym koperkiem. Doprawiamy solą i pieprzem do smaku. Jeśli lubimy wyraźniejszy, czosnkowy smak, dodajmy kolejny ząbek czosnku, jeśli lubimy koperek, dodajmy go więcej, wszystko zgodnie z Waszymi kubkami smakowymi, smacznego!





przepis pochodzi z bloga www.zdrowe-smaki.blogspot.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz