sobota, 7 września 2013

Twaróg w ziołach - pyszna przekąska

Tak przyrządzony twaróg jadłam po raz pierwszy u mojej koleżanki E. Bardzo nam to wszystkim posmakowało. Po kilku próbach do ideału smakowego doprowadził to mój osobisty mąż, który jest, można tak powiedzieć, autorem tego dzieła. Twaróg w tym wydaniu jest pyszny, przesiąknięty aromatem dodanych ingrediencji, po prostu wyśmienity. Można go dodawać do różnych zestawów z sałat ale też doskonale smakuje samodzielnie, z chlebkiem lub nawet bez. Można go przechowywać w lodówce ale z doświadczenia wiem, że długo tam nie poleży, jest zbyt smaczny, żeby można mu się oprzeć.



SKŁADNIKI
  • 1 kg sera twarogu (twardy, łatwy do krojenia, nie rozsypujący się)
  • 2 pęczki szczypiorku ( może być z cebulką)
  • 2 pęczki natki pietruszki
  • 2 pęczki koperku
  • 2 główki czosnku ( nie mylić z ząbkami)
  • 3 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka pieprzu
  • 2,5 szklanki oleju lub oliwy z oliwek 
 

 Ser kroimy na grubą kostkę. Zieleninę myjemy i szatkujemy. Czosnek obieramy, myjemy i kroimy ząbki na połówki, ćwiartki, w zależności od wielkości.


Do większej miski wsypujemy zieleninę, sól, pieprz, czosnek i olej i dokładnie mieszamy.


W wyższym naczyniu, u mnie plastikowy, prostokątny pojemnik, układamy ciasno kawałki sera i zalewamy je ziołową zalewą aż przykryje ser. Teraz układamy kolejną warstwę i ponownie ją zalewamy. Pamiętajmy, że ostatnia warstwa sera ma być przykryta zalewą. Jeśli nam jej zabraknie dolejmy oleju. Chodzi o to, żeby ser nie wysychał. U mnie w naczyniu 17 cm x 22 cm wyszło mi dwie warstwy.



Teraz przykrywamy naczynie szczelną przykrywką (żeby intensywny zapach nie przeniknął do całej lodówki) i dajmy się temu serkowi przegryźć, najlepiej całą noc. Po tym czasie wcinajmy we wszystkich możliwych wersjach i konfiguracjach, mam nadzieję, że napiszecie jak Wam smakował.  



Wykonanie i zdjęcia: mój mąż - A.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz