środa, 18 września 2013

Placuszki z cukinii

Placuszki z których jestem dumna. Nareszcie wyraźny smak cukinii, którą tak lubię. Delikatne, miękkie ale nie rozwalają się na patelni, po prostu pycha. Przepis ten powstał po wielu próbach, mniej lub bardziej udanych i jest najlepszym, jaki udało mi się stworzyć. Placuszki smakują też moim chłopakom i weszły na stałe do naszego menu, mam nadzieję, że posmakują i Wam, zapraszam.



SKŁADNIKI
  • 3 średnie cukinie
  • 3-4 łyżki mąki pszennej
  • 3 jajka (osobno żółtka i białka)
  • 2 ząbki czosnku
  • pół opakowania sera typu feta (ok.140 g)
  • sól do smaku
  • olej do smażenia
  Cukinie myjemy, odcinamy końcówki, jeśli są grube to wydrążamy gniazda nasienne ale unikajmy takich, smaczniejsze są mniejsze, wąskie. Ścieramy na tarce na grubych oczkach, nie obieramy ze skóry. Wrzucamy do miski i mocno solimy dokładnie mieszając.

 
 Zostawiamy na ok.1 godz. Po tym czasie bardzo mocno wyciskamy cukinię, starajmy się to zrobić jak najdokładniej. Wyciśniętą mieszamy z przeciśniętym przez praskę czosnkiem, żółtkami, pokrojoną w drobną kostkę fetą i mąką. Ilość mąki zależy od tego czy dobrze wycisnęliśmy cukinię. Jeśli masa jest rzadka dodajmy jeszcze łyżkę mąki. Na koniec ubijamy na sztywno białka i delikatnie mieszamy z masą. Patelnię rozgrzewamy z olejem, smażymy z obu stron, jak placki ziemniaczane, nieduże, płaskie placuszki. Osączamy na papierowym ręczniku i gotowe. Mnie najbardziej smakują beż żadnych dodatków ale eksperymentujcie, może przyjdzie Wam do głowy fajne połączenie, zapraszam do komentowania i smacznego!


2 komentarze:

  1. a czy te placuszki są dobre na zimno? i czy potrzebują jakiegoś sosu? bo bardzo mi podziałały na wyobraźnię... jak i cały blog... GRATULUJĘ! Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, że tak późno odpowiadam, mały urlop trochę wybił mnie z rytmu. Nie wiem, czy placuszki są dobre na zimno, bo nigdy u mnie do tego stanu nie dotrwały, schodziły na bieżąco. My zjadamy bez sosów ale myślę, że zawsze możesz spróbować dodać coś swojego, ulubionego. Dziękuję za pochwały, zapraszam do próbowania i dzielenia się opiniami.

      Usuń