wtorek, 1 października 2013

Chutney z gruszek i moreli

Zakochałam się w chutney'ach (czatnejach). Miłość tę wraz z przepisami podsunęła mi zdolna dietetyczka z bloga - zdrowe smaki. Zdrowe na pewno ale też jakie pyszne. Smakuję te smaki, próbuję je i nacieszyć się nie mogę, że takie proste przygotowanie a takie wysublimowane smaki. Oj wiedzieli hindusi ( w końcu z indyjskiej kuchni to danie bierze rodowód) co dobre. Zestawienie słodkości gruszki i moreli z pikanterią imbiru baaardzo mi odpowiada. A jak pachnie?! A jak wygląda?! Mam nadzieję, że zachęciłam Was do przygotowania tego jedzonka i tak jak ja będziecie jego fanami, polecam.



SKŁADNIKI
  • 3 pomidory
  • 1 duże jabłko
  •  1 duża cebula
  • 140 g suszonych moreli
  • 3 łyżki startego imbiru
  • 450 ml octu winnego
  • 420 g cukru
  • 2 łyżeczki soli
  • 1,25 kg gruszek
Pomidory sparzamy i obieramy ze skórki. Kroimy w kostkę. Tak samo obieramy i kroimy jabłko i cebulę. W kostkę kroimy także suszone morele. Wszystkie składniki, poza gruszkami, wrzucamy do garnka z grubym dnem i na wolnym ogniu smażymy przez 1 godzinę. Po tym czasie dorzucamy obrane, wydrążone z gniazd nasiennych i pokrojone w kostkę gruszki. Mieszamy i gotujemy całość przez 1/2 godziny. Z tej ilości wychodzi dużo chutney'a więc po wykorzystaniu go do potrawy, resztę zamykamy w sterylnych słoikach. Chutney najlepiej smakuje podany do różnych serów, mięs i do czego jeszcze przyjdzie nam do głowy. Pomysł na pyszną kolację z chutney'em i serem camembert znajdziecie w kategorii - kolacje, zapraszam.





przepis pochodzi z bloga:zdrowe-smaki.blogspot.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz