środa, 28 sierpnia 2013

Owoce pod pyszną kruszonką

Przepis na ten deser dostałam od swojej siostry, która kiedyś mnie nim poczęstowała. Zachwyciłam się tym smakiem i sama byłam zdziwiona, że takie proste w przygotowaniu, takie smaczne a nigdy wcześniej nie jadłam. Przepis wszedł na stałe do mojego menu, teraz podzielę nim z Wami. Ilość składników może być różna, zależy od tego, dla ilu osób go przygotowujemy i jakie z nich łasuchy.

SKŁADNIKI
  • 5-6 dużych gruszek (mogą być świeże brzoskwinie)
  • odrobinę masła do wysmarowania naczynia
  • garść płatków migdałowych
Gruszki myjemy, obieramy ze skórki i wydrążamy gniazda nasienne. Kroimy na połówki i układamy w naczyniu do zapiekania (30cm x 25cm), wcześniej posmarowanym masłem. Po wierzchu posypujemy kruszonką. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego na ok.200 st na pół godziny. W połowie pieczenia posypujemy płatkami migdałów. Deser jest gotowy kiedy kruszonka i migdały ładnie się przyrumienią.

SKŁADNIKI NA KRUSZONKĘ
  • 225 g mąki
  • 115 g masła
  • 90 g cukru brązowego ( można zastąpić cukrem pudrem)
  • szczypta soli
Wszystkie składniki rozkruszamy w palcach lub mieszamy mikserem.


Podawać najlepiej na gorąco z kleksem bitej śmietany i gałką lodów waniliowych lub śmietankowych, smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz